Dag.06. Min dag

Jag fyller på här när denna dag är slut.
Som vanligt vaknade jag någon gång vid 8 och tänkte "ska jag vara duktig och gå upp?", men somnade om. Sedan vaknade jag och somnade om flera gånger till innan jag slutligen gick upp, rekordsent, halv tolv.
Kollade mobilen och hade då flera missade samtal från min syster, så ringde henne och har sedan dess letat i hela huset efter en kjol och ett par strumpbyxor hon vill låna, men utan framgång.
Sedan hittade jag grejerna av en slump och kunde med gott samvete inleda resan hem till min syster.
Blev bjuden på lunch där och tog därefter en promenad hem, där jag hann mellanlanda och diska och städa och greja i köket samt prata två långa samtal, ett med pojkvännen och ett med en vän. Sedan bar det iväg mot Norrmalm, hade rejält ont i fötterna när jag kom fram efter att ha vandrat i snön i mina dåliga skor. Eller så är det fötterna det är fel på... Yogan var iallafall till belåtenhet men jag blev riktigt skraj av kvinnorna där. De pratade om andeväsen och syner de fått och att det fanns ett stort klot precis i rummets mitt och allt vad det var. Det skrämde mig må jag säga, jag tycker inte sådant där är något trevligt alls.
Men det var trevligt att träffa min yogaväninna iallafall, efter yogan vandrade iväg till poetryfinalen men vi hann bara höra tre dikter, sedan var det slut. Fjortisarna nummer ett vann ;) hihi... Får man säga så ? Nej men de är jäkligt duktiga med sina dikter det får man ändå säga. Värdiga vinnare. Även om jag bara fick höra en av deras dikter.
Sedan fick jag prata lite mer med min väninna innan jag begav mig hemåt, åt en kolhydratfri kvällsmat, tittade på grotesco, nyheterna, kulturnyheterna och därefter mera disk och städ och lyssnande på radio. Sedan satte jag mig här.
Det var min dag det.
Går strax och lägger mig
kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0