Dag.07. Min bästa vän

Hej!

Jag har många goda vänner som jag dock träffar allt för sällan.
De enda jag träffar ofta är min pojkvän, syrran och mamma. De är alla mina bästa vänner som står mig allra närmast. Men jag har några vänner också.

Jag har Kim. En genomgod,härlig tjej med en underfundig, torr humor och en härlig förmåga att fälla precis rätt replik vid rätt tillfälle. Förbannat smart är hon också och just nu jobbar hon på en skola i Sveg.

Jag har Sofia. En känslosam tjej med otroligt mycket utstrålning och en blommande livsglädje. Gillar som mig att freaka loss och att verkligen hänge sig, i synnerhet när det är fest.

Jag har en Sofia till. Vi har dock haft ytterst sporadisk kontakt de senaste åren. Men hon har räddat mig när jag varit som mest deppad och hon är otroligt spontan, levnadsglad, kreativ och spexig. Jag gillar den tjejen.

Jag har Jessica. Smart, tänkande och allvarlig men samtidigt glad och spexig, intensiv på ett positivt sätt. Man glömmer aldrig henne, hon lämnar avtryck. Väldigt seriös och duktig också.

Jag har Hanelle. Jordens snällaste människa, alltid kärleksfull och givmild. Har fått stora insikter om livet och inspirerar ständigt. Vet vad som är de sanna värdena. Väldigt närvarande i allt hon gör, alltid eftertänksam.

Jag har fler ändå. Som festglada, smarta, envisa, intensiva och humoristiska Linnis. Jag har energiknippet Johanna, godhjärtad och sökande. Glad och utlevande.

Jag har Palm. Kreativ, tänkande och glad tjej. Alltid redo för nya upptåg.

Jag har en himla massa bekanta.
Jag har före detta vänner som glidit ifrån mig och andra jag har valt bort.
Jag har ingen enskild bästa vän men många som har trampat i mitt hjärta.
Alla jag har nämnt här har trampat i mitt hjärta.

Kommentarer
Postat av: Jessica

Men tack vilken fin beskrivning! Hahaha, tycker den var riktigt träffande :)

2010-12-07 @ 19:41:21
URL: http://blogg.aftonbladet.se/nattugglan
Postat av: sofia

kärlek till dig!

2010-12-15 @ 11:12:49
URL: http://hornfia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0