Dag.11. Mina syskon

Jag har två stycken. En av var sort.
Min syster Tyra föddes 1979 och är alltså min storasyster, och sedan har jag en bror, en liten sladdis, Rasmus föddes 1992.
Jag är väldigt glad att jag har mina syskon, fan vad tråkigt livet skulle ha varit om man varit ensambarn.
Min syster är också min bästa vän som jag hittar på allt tillsammans med, vi festar, går på bio, går på stan, åker skidor, you name it. Dessutom har hon alltid massa idéer om vad vi ska hitta på. Hon är en kreativ idéspruta som tycker om när det händer saker. Hon är väldigt familjekär och bryr sig verkligen om sina syskon, hon är väldigt klassisk storasystersaktig skulle jag också vilja säga. Hon förmanar mig och så, men hon ser också till så att jag får tummen ur arslet och gör saker, vilket är bra.
Hon tycker väldigt mycket om julen och att göra julgodis och baka och sådant, eller hon gillar högtider över huvud taget kan man säga, mer än vad jag gör.

Min bror är typ världens coolaste lillebror. Han är oerhört smart, rolig och en riktig skådespelartalang. Han är väldigt ofta ute på saker, som teaterrep och LAN-fester som pågår i dagar, han är lite nördig och säger själv att han är stolt över att vara nörd. Men han är så mycket mer, dessutom gillar han att träna och känna sig som Gaston i "Skönheten och Odjuret".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0