Dag.12. I min handväska

Hejhej!
I min handväska har jag följande:
En mycket sliten röd plånbok innehållande: fyra lånekort, två kopieringskort,ett bankkort, ett icakort, ett friskis och svettis- kort, två medlemskort, två busskort, en femtiolapp, fyra femmor, tre enkronor, två tior.
En mycket sliten tre år gammal röd mobiltelefon, Sony Ericsson W450i.
Ett ett år gammalt rött, svenskt pass.
Ett par tre nycklar i ett rött nyckelband.

Någon enstaka gång även en mascara och en läppglans. Kanske en kam och eventuellt lite tamponger. En penna och något skrynkligt papper.

Detta är vad jag äger och har. Varken mer eller mindre. Och jag är verkligen inget tjejig, jag bär inte med mig en massa,massa grejer som många andra gör. Detta är vad jag har.
Detta är vad jag bär med mig.

Idag som vanligt deppad över arbetslösheten och att alla andra får jobb utom jag. Att ingen mer har ringt efter att jag jobbade i torsdags. Men det är väl bara att hålla ut. De KOMMER ringa, någon gång.
Hur det än går så kommer jag att överleva. Det är ju så man får tänka.
Nog hade jag velat åka på semester om somrarna men... Det kanske inte gör en till en lyckligare människa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0