Dag.17. Mitt favoritminne

Har jag något sådant ?
Jag har nog hur många som helst, det går inte att bara välja ett.
Vilket ska jag ta ?
Ögonblicket på Bishops när Johan och jag pussades över våra ölar har jag redan skrivit om,
liksom första gången vi såg varandra.
Men jag har vissa minnen som jag brukar påminna mig själv om, när jag är lite deppad över att saker och ting inte riktigt går som jag ville.
Ett sådant minne är när en tjej i sjuan uttalat sa att jag var mycket bättre än deras vanliga lärare och kan inte jag börja istället för henne.
Ett annat minne är när jag skulle på betygssamtal och an av mina lärare med eftertryck uttalade "Strålande! du har fått mvg på alltihopa!".
Jag brukar påminna mig om det, att jag inte är så kass ändå, att jag faktiskt kan en del. Dessutom var ämnet "Samtida konst" och det ämnet innehåller alla fyra estetiska ämnena och det konstnärliga uttrycket,
Just det, ett annat mycket trevligt minne var 2003 när jag fick emottaga priset "för att ha lyckats förena studierna med ett engagemang utöver det egna jaget", det var efter att jag regisserat Karl XII.
Kul det var.

Nu ska Johan och jag snart bege oss till hans föräldrar och fira jul. Imorgon ska vi åka till Värmland och fira lite mer jul.
Det blir idag,lördag,söndag, måndag och sedan börjar allvaret igen, sedan är det nyår.
Trist att dagarna hamnar på helgdagar, för alla som jobbar, då blir det inte lika mycket ledigt.

Kram kram
och GOD JUL!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0