Dag.18.Min favoritfödelsedag

När jag fyllde 9 år var vi i Frankrike och jag fick välja precis vad vi skulle göra. Valet var enkelt, det blev Asterixparken och Monets trädgård. Linnéa i Målarens trädgård hade jag läst och kunde utan och innan, Asterix samlade jag på och ett par år senare hade jag vartenda nummer. Idag har jag väl fem kvar eller något. Trist och tråkigt är det men det är som det är. Jag älskar Asterix även om det innehåller massa våld, det är otroligt roliga och spännande historier. Det är dock rätt svårt att få tag på Asterix nu för tiden, annars hade jag satt igång och samla igen. Har man en gång haft alla så vill man gärna ha det igen... Intellektuell och lärorik tidning, lite anakronistisk också.
Så det är en minnesvärd och mycket rolig födelsedag, när jag fyllde 20 är också ett roligt minne. Då var jag på Arvikafestivalen och vart jag än vände mig lät jag meddela att jag fyllde år och fick därmed diverse presenter. Blev bjuden på tårta av några främlingar bland annat. Och så fick jag simkuddar och en kaninmask av mina kompisar, det sprang jag omkring med det var jätteroligt. Hela den dagen är oerhört minnesvärd :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0