Dag.01. Presentera mig själv.

Då kör vi då... Jag ska alltså presentera mig själv.

Jag heter Malin. Är 28 år och befinner mig just nu i en paus mellan studier och jobb. Jag är arbetslös och bor varannan vecka hos föräldrarna, varannan hos pojkvännen. Ungefär så. Fast min adress är hos föräldrarna men efter jul ska jag och Johan förhoppningsvis flytta in en egen lägenhet tillsammans.
Jag är envis, snäll,ödmjuk, vänlig, seg,lat,slarvig, tänker för mycket och har för mycket nojjor.

Jag är väldigt bra på att sönderanalysera mig själv. "Varför tänker jag så", "varför känner jag så här" "vad kan jag egentligen" "är jag bra på något över huvud taget" "vem är, vad vill jag, vart ska jag".
Det senare är de tre "v-na". Dessa fick jag lära mig när jag gick gymnasiet och höll på med teater.  Jag gick låg och mellanstadiet och ägnade tiden åt hästar,cello och 4h och åt att vara lite små-mobbad. Jag ägnade högstadiet åt att vara lite små-mobbad på heltid och åt att läsa dåliga tidningar, se på dåliga tv-program och lyssna på dålig musik. Sedan började jag gymnasiet på natur och ägnade tiden åt datorer. Sedan bytte jag vind för våg till estetisk teater och allt kretsade kring teater. Som mest spelade jag teater sex dagar i veckan. Jag var enligt min mor aldrig hemma mer än fem minuter i taget. På gymnasiet blommade jag upp och jag hade riktigt,riktigt roligt och fick mina första riktiga vänner, kysste mina första killar och fick mina första fyllor och jag är tacksam över den tiden.
Efter det har jag bott flera år i Karlstad och pluggat och pluggat och pluggat. Jag har skrapat ihop till en kandidatexamen med svenska språket som huvudämne, men jag har ingen yrkesexamen. Blev aldrig kulturvetare och aldrig lärare. Men det gör inte så mycket. Eller ? Jag känner iallafall att det känns bra att ha EN form av examen. Under denna tid har jag hållt på med spex, studentpolitik, pubarbete och en väldig massa fest. Jag har läst känna underbara människor och jag har vuxit i mig själv. Jag har även varit med om väldigt tunga och jobbiga saker, men jag tror ändå att det har varit bra för mig i det stora hela allt som jag har upplevt.

Vad mer kan jag säga om mig själv ?

Ska jag ta och svara på 10 meningslösa frågor ?
Namn? - Malin

När fyller du år? - 12 juli

Några piercingar? - Har haft en i ögonbrynet och en i överläppen vid olika tillfällen

Vad har du på dig just nu? - jeans, linne och kofta

Vilka/vilken årstider är bäst? - Sommar & vinter

Hur ser den perfekta morgonen ut för dig? - morgonen då man har gott om tid att sätta sig och äta frukost och läsa tidningen, men har något roligt att se fram emot under dagen.

Vad tycker du mest om hos dig själv? - Att jag har så bra åsikter och så mycket insikt som många inte har.

Vad är du bra på? - Stava, skriva, sjunga ibland, härma dialekter,lyssna ibland

Vem älskar du mest på denna jorden - Alla i min familj + Johan

Sover du hellre själv än tillsammans med någon? - Nej, helst med någon.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0