Dag.02 Min första kärlek

Hej hej hallå bloggen!

När jag var i fem-sex årsåldern var jag förälskad i en kille på mitt dagis som hette Jacob. Han var ett år yngre än mig och jag tyckte att han såg väldigt bra ut, dessutom var han väldigt snäll. Många av de andra killarna retades mycket och sa dumma saker. Men det gjorde inte Jacob. Sedan när han började skolan och jag redan gick i tvåan upptäckte jag att jag inte var kär i honom längre. Han hade gått upp i vikt och blivit riktigt tjock, så han såg inte längre lika bra ut, dessutom lekte han krig på rasterna med de dumma killarna. Var aldrig på mig dock. Vi pratade rätt mycket när vi gick på dagis, men sedan har jag inget minne av att vi någonsin pratade mer.

Är det den första kärleken ?

Eller är det Johan som är min första kärlek ?
Visst har jag varit kär innan, flera gånger. Jag har haft andra förhållanden också, de flesta korta och oseriösa. Många killar har krossat mitt hjärta, eller snarare mina förhoppningar.
Johan är den första som ger mig kärlek dygnet runt och med hela hjärtat.
Puss på honom!

Nu ska vi snart iväg på bio och se Harry Potter. Det ska bli roligt hoppas jag. Men först kålpudding.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0