Jag vill vara ledig,ledig,ledig, inte göra nånting,nånting alls

Jag har verkligen blivit lat och bekväm av mig. Jag har ställt in en massa arbetspass för att njuta av påskledighet... Jag som alla dagar utom åtta sedan i oktober varit ledig. Okej, jag har varit på intervjuer, samtal, möten och lite av varje men inte jobbat ordentligt. Jag kommer dock med största sannolikhet att jobba ikväll och det finns även en rätt god chans att jag kommer jobba som pa på dagen imorgon. Men jag räknar in tiden till påskledigheten. Jag vill vara ledig,ledig,ledig inte göra nånting,nånting alls. 
Men jag vet att det inte fungerar så. Man måste dra sitt strå till stacken. Alla vi människor är satta här på jorden för att vara med och dra helt enkelt. Jag har blivit alldeles för van vid arbetslösheten, det är inte alls bra. Jag har visserligen skärpt mig på så vis att jag gått upp sex timmar tidigare än jag brukar nu i två dagar, jag ska fortsätta att gå upp vid den här tiden. Det är en god vana. Dessutom måste jag det när jag nu har skrivit i vikariebanken att jag är tillgänglig från 7 på morgonen, då är jag det. Då måste jag vara beredd.
Håll ut Malin! Håll ut! Du klarar det! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0