Finna ro

Jag är så in i helvete trött på att sova dåligt! Jag har sovit dåligt minst tjugo nätter på raken. Jag har inte hållit räkningen. Jag har blivit ordinerad att ta två insomningstabletter varje kväll, och gör det. Mönstret ser likadant ut varje kväll, jag går och lägger mig elva-halv tolv, sover till fyra-fem och sover sedan fyrtio minuter i taget med några vakna minuter mellan varje intervall fram tills jag bestämmer mig för att gå upp, vid tiotiden. Då när jag bestämmer mig för att gå upp är jag fruktansvärt trött och fullständigt mörbultad, det håller i sig halva dagen.
Jag vet dock att det inte är farligt att sova dåligt, när man iallafall sover n å g r a timmar. Min pappa har sovit dåligt en himla massa år, men antagligen inte lika dåligt som mig. Jag hatar det så mycket så jag blir tokig! och jag vill inte börja med Propavan för det har jag bara dålig erfarenhet av. Men jag kan slå vad om hur mycket som helst att det är vad de kommer tillskriva mig. Jag vill inte ha en massa piller, jag vill kunna sova ändå! Jag vill finna ro och harmoni. Är det för mycket begärt? Någon som känner igen sig ?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0