Lite av varje

Hej!
Jag är sjukt stolt över min pojkvän som har pluggat ända sedan han kom hem. Minst fyra timmar har han iallafall suttit. Det är mer än vad jag brukat göra. Fortsätter det såhär så kommer plugget gå som en dans för honom! Känns faktiskt bra.
Idag har jag varit på ett sådant där möte jag går på med jämna mellanrum, och naturligtvis sas det något som jag hakade upp mig på, som vanligt. Den här gången var det en grej som tydligen är ENORMT STOR i mitt liv. Och när man får höra det så blir man lite irriterad. Förra gången sa han att han var orolig för mig. Jag blir mycket mer orolig för mig själv om folk är oroliga för mig. Därför är det så skönt att mina föräldrar, t.ex. aldrig visar någon oro. De är övertygade om att jag kommer hitta jobb och framtid med vad det innebär av stabilitet och trygghet. De tror att allt kommer att bli bra, och det tror jag också... ibland ;)
Nu funderar jag på vad jag vill praktisera som, café, trädgård, eller något helt annat ? Café och trädgård i kombination kanske vore någonting. Eller lärarassistent ?
Det är min ständiga fundering om jag ska bli lärare eller inte. Hehe, ja det vet ni nog.
Det är kul att det är ny termin och nya möjligheter, att allt drar igång igen och så. I helgen blir det renovera lokalen tillsammans med vänsterpartiet, måla och greja, det blir roligt. Det blir fest sedan också inom snar framtid :) Det gillas.
Jag tog en fika med A idag också. Det gillas också. Hon är väldigt trevlig och klok, lite lik mig och så i funderingarna. Inte sådär hycklande som en del och inte åt andra hållet heller. Lagom. Bra ord.
Jag hoppas på att få lite fler kompisar att hänga med och det verkar som om jag kan vara på god väg faktiskt. Johan kommer nog lära känna lite nytt folk på plugget också.

Jag vill ha en katt eller en hund!
kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0