Tånka

Det fanns mycket som var bättre förr. Det fanns det. Jag var klarare i knoppen och inte lika stressad, jag sov bättre om nätterna och ojjade och vojjade mig inte som nu. Men ju mer jag tänker på det ju mer kommer jag fram till att vissa saker har faktiskt lett till det bättre. På vissa sätt mår jag faktiskt bättre idag och jag är vuxnare och mognare. Skulle aldrig uttrycka mig på samma sätt idag och inte göra samma plumpa uttalanden. Som tex. det där med idrottslärare och det där med stockholmare. Det finns massor av trevliga människor i Stockholm, t.o.m de som tillhör överklassen och är uppväxta i Saltsjöbaden kan nog vara trevliga och vettiga, det är inget fel på stockholmare. Man är dum om man håller på och drar alla människor över en kam hela tiden, så det gör jag inte längre. Jag har en annan syn på idrott också, jag inser att det inte bara är idioter som håller på med idrott. Herregud min pojkvän är intresserad av basket! T.o.m jag har varit ute och spelat lite, och tyckt att det är ganska roligt. Sport kan vara jättekul. Däremot ska man inte blunda för de problem som finns, det är ett faktum att ingen passade till mig under hela skoltiden och att det förstörde för mig något fullständigt. Det är ett faktum att vi har för stora klassklyftor i samhället. Men det hjälper man inte genom att kläcka ur sig plumpa kommentarer, inte minst på fyllan, man hjälper det genom seriös debatt. Sedan det här med att hela tiden tro att alla är emot en, så behöver det inte heller vara. Oftast är nog människor för en, tills man motbevisar dem, och det har man kanske gjort någon gång. Man får tänka på hur man tänker och handlar. Förväntar man sig att en människa inte tycker om en, så kommer man att bete sig underligt mot den människan, vilket kanske leder till att den inte tycker om en. Så är det!
Fan vad smart jag är. Det är jag faktiskt.
Jag måste jobba på det där med självkänslan och självförtroendet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0