Hmm...

Jag har följt sisådär en tio bloggar. Minst hälften av dem har typ helt slutat uppdatera. Samtliga bloggar brukar jag kommentera ganska friskt, jag undertecknar med mitt namn och bloggägaren i fråga vet vem jag är. Nu kommer tankarna på att tänk om personen slutar uppdatera för att den inte vill att jag ska läsa ? För att den inte gillar mig ? För att jag är ett psycho ?
Folk tror att folk som gått igenom en psykisk sjukdom = Anders Breivik. Eller åtminstone kan bli Anders Breivik. Eller jag kanske har helt fel, jag vet inte. Kanske är det jag själv som har de största problemen med att jag har gått igenom det jag har gått igenom, ingen annan kanske bryr sig. Många jag känner har gått igenom fantastiska saker de senaste fyra åren och lever sina liv i en stadig uppåtkurva. För mig har det hackat sig fram, lite upp och lite ner , lite hit och lite dit. Idag har jag en lägenhet i Borås som jag delar med min fästman och jag har en stadig inkomst och behöver inte leva på gatan eller på mina föräldrar. Jag har fina vänner som jag älskar och jag har en familj som jag älskar bryr sig. För tanketrollen som biter mig i nacken får jag hjälp. Jag har ingenting att ojja mig över. Men det gör jag iallafall. Iallafall över varför folk slutar blogga...

Kommentarer
Postat av: Essa

Tror inte du ska lägga så mycket på dig själv. Sen tror jag inte du är nån Breivik :P Men visst har du förändrats och det är lite som att lära känna dig på nytt. Det är inte nödvändigtvis något negativt dock :) Du är Malin med nya egenskaper och personlighetsdrag bara.



Läste ikapp lite i bloggen här om dagen och ville bara säga att jag börjar se lite geist i dig igen vilket är kul. Du verkar starkare och starkare och står upp för dig själv mer nu än för ett år sen. Kul att se! Du är värd ett bra liv Malin så stå på dig och ta ingen skit!



Kom gärna och hälsa på snart. Vill du sova över så finns plats i Bastians rum. Han sover ändå hos oss ett tag till.



Kram och gott nytt år!

2011-12-30 @ 14:25:27
URL: http://metrobloggen.se/nattugglans
Postat av: Malin

Hej!

Tack så mycket för värmande ord :) känns härligt att du tror på mig och att du tycker att jag blivit starkare, samt att jag förändrats också till det bättre :).

Kan Johan hänga med och hälsa på ? Han vill nog gärna träffa er också. Ska kolla min kalender. Vore trevligt o ses och träffa den lille!

kram

gott nytt!

(Eller god fortsättning men det uttrycket gillade ju inte du riktigt ;)).

2012-01-01 @ 17:12:32
URL: http://uddatjejen.blogg.se/
Postat av: Essa

Ska nog gå att rymma även Johan. Kanske får bli vardagsrummet för er dock för Bastian har sitt skötbord i sitt rum och det bersöks ju några ggr per natt också. Vi har en stor uppblåsbar madrass också. Kika i kalendern och hör av dig så planerar vi in nåt. Kan ju ha spelkväll här hemma och ha det trevligt :)

2012-01-02 @ 11:51:15
URL: http://metrobloggen.se/nattugglans

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0