Tja

Hej

god jul!
Eller som jag skrev i ett gammalt dagboksinlägg 06 "God egocentrerad tvångshandling". 
Ska publicera några dikter här

2007-12-19
Jag vill att kärleken ska spira
med det inte menat
att jag vill vi ska överdriva
Jag vill att vi ska veta
att var vi än har varann
Ska vänskapen finnas
som den glittriga stjärna
vi såg glimma
På ett ansenligt avstånd.
Det är i evinnerlighetens djupa dröm
Jag vet vem jag kan skratta ihop med
Och vem jag inte får dela
...
Därmed inte sagt att
du över en kopp te
ej kan göra en annan...
Vansinnigt förälskad.


2006-12-22frågan är inte vilken "vän" det är som inte lyssnar.

känns snarare, som att, som om
inte en enda lyssnar....

var gång jag öppnar min äckliga käft
vars andedräkt stinker ammoniak
- jag ser din blick

jag ser att du tycker om mitt problem
som jag tycker om ditt patetiska sådant
att det är patetiskt

ska vänner tycka sådana saker om varandra ?

jag vet, jag måste prata.
Med er alla.



2005-12-20
Du hade kunnat kasta sten
och spott
och smutsa ned mig..
sagt att jag är ful som stryk
att jag är töntig

Men det vore inte värre
inte värre än det här

Du hade kunnat snacka bakom min rygg
och spridit osanna rykten

dragit ned mina byxor till foten
sagt att jag är fulast på jorden

Ja, det var nästan det du gjorde
Fast det visste du inte om
*
Jag hittade en vacker diamant,
som skulle ta mig upp, ut ur misären.
Jag skulle bli lycklig
...
Men det var inte för mig

Du tog lyckan framför min näsa
tog den ifrån mig så det sved..

Du förlorade min tillit
du förlorade mig som vän
du tog honom ifrån mig också
i hans naiva tro på kärleken.

Jag är ensam nu igen
jag är sviken
jag har ingen



Jag är ingen
inget för någon
ingen vill ha mig
spotta på mig..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0