Sannerligen inte stolt

Jag är sannerligen inte stolt över mig själv.
Klockan 10.00 skulle jag vara hos jobbcoachen. Den har visserligen inte gett mig någonting hittills. Likafullt är det bra att jag får en anledning att gå upp på morgonen och något i mitt schema att gå till. I mitt annars relativt tomma schema alltså. Vad gör jag ? Messar och säger att jag inte kan komma. Varför ? För att jag inte pallar att gå upp vid klockan halv 9 utan vill sova vidare.
Nu ska jag "straffa" mig själv genom att gå ner till stan hela vägen, köpa en tågbiljett tills på fredag och lämna in en trasig telefon. På fredag ska jag åka till Sveg! Hälsa på en trevlig tjej tillsammans med några andra trevliga tjejer. Det är precis vad jag behöver, jag umgås alldeles för lite med folk. Det är mest syrran och pojkvännen. Det ska dock bli ändring på det ! På onsdag ska jag till Vänsterpartiet. Det ska bli riktigt kul.
Jag är på väg att skriva "men" efter punkt ungefär hela tiden, jag vet att det inte är korrekt, jag hjälpte min mamma att rätta noveller (jo hon är väl lite wannabee svensklärare, tyvärr, jag vill ha något för mig själv) och då anmärkte jag kraftigt på "men" efter  punkt. Sedan är jag inte bättre själv. Vissa saker i mitt språk måste rättas till. Om jag vill komma ut med den där boken. Vilket jag vill ! Jag har skrivit tre sidor och jag vet inte om det är särskilt intressant läsning, men det ska bli bättre. Mycket bättre!

mvh Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0