Home

Ordningen är återställd. Jag i soffan, tittandes på tv med laptopen i knät. Eller surfandes med teven på snarare. Johan framför datorn i datarummet snackandes med sina polare på skype. Hade ätit mängder av mackor med gotländskt extemt gott bröd så jag orkade knappt inte äta någon kvällsmat. Är nu mätt som ett svin. Håller på och planerar lite smått för hur jag ska tillbringa resten av sommaren, kommer på lite då och då att jag har ju inget jag ska börja till hösten, som jag då annars har haft de senaste ... ja i hela mitt liv faktiskt. För förra året var det filmvetenskap i Karlstad, året innan dess var det religion i Växjö, året innan skulle jag börja en kurs i engelska på GU, hoppade av samtliga dessa utbildningar. ( Engelskan efter två veckor, filmvetenskapen efter någon dryg månad, religionen efter åtta månader.) Innan dess läste jag fem år vid Karlstads universitet, innan dess hade jag gått tretton år i skolan och innan dess dagis liksom. Man borde ju se ett mönster och inse att jag nog inte ska läsa något mer, verkar ju inte direkt leda till något bra. Verkar ju inte direkt leda någonstans.
Men fan vad jag saknar det bekymmerslösa studentlivet och det härliga i det. Men jag vill jobba med något jag trivs med också. Kanske,kanske,kanske att det kan bli verklighet. Hoppas,hoppas,hoppas. Men jag har ju ändå ett driv i mig. Jag gör saker, tar tag i saker, utför dem. Sedan att jag inte alltid hänger med mig själv är en annan sak. Sedan är det inte bara mitt fel heller! Banne mig.

Vi har varit på Gotland i några dagar. Inte mycket hanns med, roligast helt klart var att ta med Johan till blå huset. Mitt älskade barndomstillhåll. Hade väldigt mysiga och trevliga somrar där. Jag gillar traditioner, är inte lika mycket för att resa runt som en tok som min pappa och mamma är. De är i Brasilien nu, det skulle jag aldrig palla. Däremot är jag så fruktansvärt motsägelsefull, å ena sidan å andra sidan. Jag hade ju velat göra mer på Gotland t.ex. det hanns ju då som sagt inte med så mycket och var lite mycket dödtid. Sedan är det ju så att sin egen släkt är man ju så van vid, man har en helt annan relation till sin egen än andras släkter. Även om jag är införlovad i Johans släkt.
Ja det där med att planera vad man ska göra...  hoppas på att få någon form av jobb eller åtminstone praktikplats. Kanske att det går att ordna. Dessutom ska jag börja på Tåget igen, vilket ska bli mycket trevligt. Sedan är frågan vad som kommer att hända med Johan och med min bror... Det lutar väl åt att ingen kommit in på sina utbildningar. I november får inte J någon akassa längre. Vad händer då ?
Kommer det att lösa sig?
Följ den spännande fortsättningen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0