Orättvisa och gnäll

Jag är så jävla trött på att allting går alla andras väg hela tiden och ingenting någonsin går min väg. Förutom att jag träffade Johan har ingenting gått min väg över huvud taget.
Kan jag bara få gnälla en enda riktigt ordentlig sista gnällgång och sedan lova att aldrig mer gnälla ?
Eller varför skulle jag det ? Varför skulle jag inte få gnälla ? Istället för att klaga på att det är fel på oss som gnäller så kan man väl få säga att det är fel på folk som inte låter oss gnälla?
Idag t.ex. på facebook, har massor,massor av mina facebookvänner skrivit om att de kommit in på olika utbildningar,hurra,hurra.
Men jag då ? jag har en examina t.o.m men kom jag in för det ? Nehej då. Jag kom inte in.
Orättvisa jävla fucking helvetes jävla värld. Kan man inte få belöning efter hur mycket man kämpat ? Svårt att bevisa det i vissa lägen, okej, men jag har iallafall svart på vitt hur mycket jag har kämpat när det gäller vissa saker. Borde jag inte få komma in på en utbildning då ? Man kan ju tycka det. Jag har visserligen kommit in på det mesta jag sökt tidigare. Låt gå för det då. Nu fattas bara beskedet om att Johan inte kommit in på sin utbildning. DÅ är vi verkligen nere i skiten båda två. Utan pengar och utan sysselsättning. Det borde ju fan vända någon gång. Men icke.
Så.
Har jag gnällt färdigt nu?

Kommentarer
Postat av: Carolina

Jag kom in, jag blev antagen.. men min otur är att jag inte klarar av att gå en utbildning.. mina psykiska problem står i vägen för precis allt som verkligen är viktigt :(

2011-07-19 @ 16:18:49
URL: http://grontarskont-organica.blogspot.com
Postat av: Malin

Usch då! Låter inte roligt. Tro mig. Jag vet vad du pratar om!

2011-07-19 @ 22:55:25
Postat av: Malin

styrkekram till dig

2011-07-19 @ 22:56:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0