En dikt

Nästa vecka mår jag bättre
det har jag lovat mig inatt
att den veckan ska ge mig kraften
harmonisk kurrande katt
Nästa månad står jag på scenen
inför en stor publik
och gör stordåd som kan fängsla er
och jag ska gå över lik
nästa år kommer min bok
min storartade bok om mitt liv
nästa vecka mår jag bättre
jag har stegat kliv för kliv
Jag får ta emot ett äpple
jag får ta emot applåder
jag får stora pris i tv
det finns inget som heter nåder
Palla äpplen ja, jag pallade inte
jag kämpade dag för dag
som om sommar vore vinter
så skottade jag snö från dörren
så skrapade jag rutorna
lyssna på kören
ta emot mutorna
ställ dig i ledet
dra in knät
men jag fick inte plats på riktigt
innanför ramarna
Nästa vecka mår jag bättre
om man bara kunde lova sig
var finns det, vad heter det
jag vill krama om och lyssna på dig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0