symboliskt

Det där förbannade pcot!
Hade jag vetat att jag var som alla andra så hade jag inte haft några problem i världen.
Varken jag eller Johan har någon fast inkomst. Jag kan verkligen se framför mig hur fruktansvärt förbannade alla skulle bli. Alla vänner, familj m.m. skulle tycka att vi var dumma i huvudet. Men då är det väl bara att vänta några år då? men tänk om det inte funkar? Tänk om det är för sent ? Tänk om tiden bara går och går och ingenting händer ?

Det är frustrerande att inte ha något jobb och att samtidigt inte kunna plugga något mer pga csn. Jag har faktiskt börjat fundera på om jag kanske skulle bli lärare iallafall... Haha, jag drömde härom natten att jag hade tatuerat in loggan till Lärarnas Riksförbund på armen. "Symboliskt" sa mamma. Tänk vad hjärnan kan få till det.  Men helst av allt vill jag jobba som politiker. Men inte ens toppolitikerna i Borås jobbar ju med det på heltid och försörjer sig på det. Skulle jag ? lilla jag.
Nej jag vet att det enda raka är att fortsätta som jag gör. Jobba på imri, jobba i vården, leva snålt som fan och försöka spara slantarna. Jag kan nämligen inte låna mer nu. Jag kan inte studera mer om jag inte sparar ihop en buffert.
Fasen vad man ska ställa till det för sig.. Vad dum man är! Jag har skrivit på lillebrors studentkort att något han ska tänka på inför framtiden är : Ha inte för bråttom!
Det hade jag. Delvis påhejad av mina föräldrar och nu är de likadana mot honom. Man måste börja studera med en gång man tagit examen. Det är ju skitdumt! Vem sjutton vet precis vad den vill bli efter examen ? Tja, det finns väl dom som gör. Men jag och brorsan tillhör inte den sorten. Vi behöver prova oss omkring lite.
Det är väl bara att ta en sak i taget.

kram malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0