There are people starving in Sudan

Och jag sitter här med mina ilandsproblem.
Jag har inte tid med dem för i helvete!
Hur ska jag kunna hjälpa till att rädda världen om jag är upptagen med mina egna bekymmer ?
Jag vill vara frisk och stark och kunna hjälpa andra människor
Vara den man kan luta sig mot och få stöttning av.
Usch jag är så trött på alla ljud
Ljuden från Johans dator. Det är bara en massa ljud hela tiden, förstår inte hur han pallar det själv. Jag vill ha tystnad, jag har om igen börjat länga efter den totala stillheten. Jag vill inte jobba i sommar. Spelar ingen roll att jag har fått beröm och allt. Men jag vill varken jobba eller vara ledig när jag nu då inte har några pengar och ingenting man kan hitte på...
Men jag skulle ju kunna träna jättemycket och läsa böcker.
Det finns väl ingen som kan hindra mig ?
Jag menar ingen kan väl tvinga mig att jobba ?
Nog känner man ett ansvar, när jag nu har fått hem schemat och allting. Allt är klappat och klart, bara att börja.
Men jag har haft för bråttom, det kunde jag inte nog understryka i kortet till Rasmus : H a i n t e f ö r b r å t t o m.
Men man vill ju inte vara för bekväm heller.
Moderaterna tjatar ju om att människor är lata och bara lever på bidrag och sitter på sina rövar och bara pösar och har det så jävla gött. Riktigt så är det ju inte. Jag VILL INTE leva på bidrag, det är bara det att det känns ibland som jag inte har något val. Iallafall inte om jag ska sätta mig själv i första rummet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0