Tycker jag!


Jag vill gifta mig borgerligt, och som sådan är man lika diskriminerad som homosexuella vad jag har förstått. Jag har förstått det som att man står på rad med en massa andra och så går man in, det tar två minuter, och så skriver man på ett papper. Så vill inte jag ha det. Och varför ska man gifta sig i kyrkan om man inte tror på skiten? Stå och lova saker inför Gud och höra hur äktenskapet ska välsignas , när man inte tror och inte står för vad människor har gjort i religionens namn ? Jag vill ha vackra tal om kärleken och äktenskapet, jag vill ha ett vackert rum och omgivning, jag vill tåga in, men icke. Och sedan vill jag ha en borgerlig begravning och de äger tydligen alltid rum i ett kapell, även om man inte har trott på Gud i sitt liv. Jag blir frustrerad!
Nu är det så att jag hoppas att det dröjer läääääääääääänge innan jag behöver gå på begravning. Och mitt eget bröllop dröjer nog också ett tag. Vi förlovade oss, med 5-kronors ringar från en automat, och nu tror folk att vi tänker gifta oss inom ett år. Men icke, det ska vi inte. Det ska dröja ett tag det med.
Nu måste jag springa ner i tvätten.
Idag på helgdag och ledig dag gör vi absolut ingenting roligt, vi har inga pengar heller, dagens happening är att tvätta. Oh vad skoj!
kram

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vill bara berätta att jag gifte mig borgligt och det var inga två minuter inte =) Vi hade en vacker lokal, vi hade sång, vi hade vackra texter. Ofta föredrar vigselförättarna att man är på en annan plats för stämningen

2011-06-02 @ 16:25:48
Postat av: Malin

Det låter bra! Det är kanske bara folk som inte vet något om det som har fått den uppfattningen. Jag trodde att det var som i din beskrivning, men så har folk jag känner som starkt förordar giftemål i kyrkan sagt att det går till som sagda exempel i mitt inlägg.

2011-06-02 @ 18:59:08
Postat av: ester

Vi gifte oss också borgeligt, med en jättefin trädgårdsvigsel, vi lovade att älska varandra inför alla vänner och familj som var där. Vi hade bett en bekant som jobbar inom politiken, att viga oss. Det kan gå till precis som i kyrkan, utom att man just lovar gud något. Man lovar varandra istället.

2011-06-07 @ 19:22:04
URL: http://trollensmamma.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0