Sötma

Nu har jag fått regelrätt, godkänd och stämplad ledighet. Ofrivillig arbetslöshet är värre. Det är en ledighet som egentligen inte är ledighet och inga pengar får man. Nu vet jag iofs inte om jag kommer få några pengar nu heller, jag tror banne mig inte jag kommer få några, när det nu bara handlar om en kort tid. Två veckor sa hon först. Jag hade gått och inbillat mig att jag skulle få betydligt längre, nu känns det skönt ändå att hon anser mig vara så pass kapabel ändå i mitt jobb, det är ju det som är det dumma, jag och älsklingen är likadana : Vi är utåt sett ytterst kapabla att utföra ett arbete, det är bara det att all den inre stressen sätter käppar i hjulet. Vi är osynligt "sjuka", det är ingen som märker någonting. Stress är sådan skit alltså, jag tror inte folk alltid inser vilken skit det är och hur farligt det är.

Föressten kändes det som att ge min gamla regissör en revanch nu härom dagen. Jag vet i och för sig att det inte är så, det är knappast min förtjänst, jag har i ärlighetens namn inte tränat honom ett dugg, men fan vad duktig han är min bror. Han slår alla de andra skådespelarna med hästlängder och han är långt mycket bättre och duktigare än min gamla regissör. Han som sårade mig som fan en gång genom att såga mig och mina kvaliteter.

Johan är söt när han säger att jag är söt
Johan är söt när han säger att jag är söt när jag säger att han är söt
jag är söt när jag skriver i min blogg att jag tycker att Johan är söt när han säger att jag är söt
Johan är söt när han failar att säga att jag är söt när jag säger att han är söt när han säger att jag är söt

vacker dikt va?
;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0