Självinsikt ?

Jag har rensat lite i min vänlista på facebook. Blev väldigt förnärmad för ett tag sedan när jag upptäckte att en del vänner raderat mig, men nu kände jag att jag ville göra likadant. Nu har jag rensat bort alla framgångsrika människor. Inte alla som har ett fast, välbetalt och inspirerande jobb, för det är fan de flesta, utan de som är sådär löjligt framgångsrika, många av dem dessutom ganska dryga som människor. Det är sådana stunder jag undrar vad fan jag gjort för fel ? Men jag tror nog att det största felet jag gör är att jag gräver ner mig för mycket och ältar för mycket. Samt att jag inte nöjer mig med det lilla. Jag har nu inte jobbat för imri på långt över en vecka. Fast jag antagligen måste. För att jag inte pallar. Jag har två skitjobb, det är vad jag har. Fanns en tid där jag sa att jag nöjer mig med vad fan som helst, bara jag får ett jobb. Men så är det inte längre. Men vad fan SKA jag jobba med då ?
Hehe... Har ni hört den här visan förut ? ;)
Har jag nått någon utveckling ?
Haha... kanske att jag nått en smula självinsikt. Samtidigt så sa min läkare att hon gärna sjukskriver mig om jag vill. Men vad skulle det leda till för gott ? Det skulle vara jäkligt skönt, men vad skulle det leda till i längden ? Om jag nu vill ha den där välsignade lediga sommaren som jag trånar efter, då måste jag jobba en ordentlig period så jag har något att vara ledig ifrån.
Sedan återstår det att se om jag kan plugga på folkhögskola, eller om det inräknas som samma som högskola enligt csn-reglerna så att jag inte kan ta studiemedel för det. Nu pratade Johan om att vi måste se hur det blir för hans del med vad och vart han ska studera också. Om han ska studera annorstädes så måste vi sära på oss och det vill vi inte, men det finns väl folkhögskolor lite varstans ? Kanske finns fritidsledarlinjen i Umeå också, om han skulle få för sig att plugga där ? Det LÖSER sig. På något sätt så kommer det att lösa sig. Bryter jag ihop i sommar och blir sjuk och åker in på sjukhuset, får jag cancer, får någon annan cancer, så löser sig det med. Det är så man måste tänka.
Människor dör varje dag och våldtas och mördas och misshandlas.
Då borde väl jag stå ut med en kärring som gnäller på mig ? Vi får hoppas det iallafall. Och ingen kan tvinga mig att vara där. Jag kan säga upp mig. Det tror jag iallafall.
Det löser sig.

Kommentarer
Postat av: Anonym

CSN för folkhögskola är som komvux... så kör på!

2011-05-24 @ 19:59:23
Postat av: Anna

Haha, ska jag då ta det som en förolämpning att jag är kvar på din vänlista? ;)

2011-05-25 @ 08:31:39
URL: http://annarank.blogg.se/
Postat av: Malin

verkligen inte. Du är varken dryg eller otrevlig.

2011-05-25 @ 21:47:44
URL: http://uddatjejen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0