Funderingar

det finns två sighter på nätet där jag går in oftare än alla andra sighter. Det är de som tillhör mina två jobb. Vikarielistan för vård och omsorg samt imri. Jag har hittills inte blivit inringd en enda gång för att jobba i vården, jag har å andra sidan inte så många pass inbokade. För varje gång jag får ett godkänt pass på imri måste jag avboka mig från vikarielistan den dagen, eftersom jag inte har lust att jobba 12 timmar i streck och det är nog inte bra för mig heller. Det blir jäkligt dumt i längden. Ser inte bra ut att ha så lite inbokat i vården, det gör väl inte direkt att de kommer ringa oftare... Så nu tror jag att jag har kommit fram till vad som blir bäst : jag skriver upp mig på vårdlistan varje dag och har de fortfarande inte ringt vid typ 12 så bokar jag upp mig på imri. Jag måste ju vara på något av ställena iallafall. Något annat går ju inte.  Jag är en sådan där lat vänsterpartist... usch vad jag har svårt för folk som tror sådana dumheter. Lata människor finns men varför skulle det vara sammankopplat med att man vill att alla människor ska ha det lika bra ?  Hur kan man över huvud taget få att alla ska ha det lika bra till något negativt ? Det är för mig obegripligt. Strange world.
Jag hoppas att det är sämre väder imorgon, att folk är snälla men att man samtidigt inte behöver intervjua lika många, det tar på halsen, och så hoppas jag att alla företaganden jag har framför mig kommer gå bra.
Allra helst att jag vinner en stor summa pengar så att jag blir rikast i hela världen och slipper jobba.
Men hur i hela friden hittar man ett jobb man trivs med ?
Konstaterat är iallafall att jag trivs betydligt bättre med att jobba inom vård och omsorg och ha arbetskamrater än jag trivs med att sitta hemma med min dator och ringa telefonintervjuer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0