Vet ni vad jag ogillar?

Jag ogillar att jag inte haft råd att gå till frisören på tre år
jag ogillar att jag har tre-fyra hål i mina tänder som jag ännu inte haft råd att laga (det är nog det jag ogillar mest)
jag ogillar att jag har ett enda par byxor som är helt hela och sitter någorlunda
jag ogillar att jag har kanske högst två-tre par tröjor som ser någorlunda respektabla och snygga ut
jag ogillar att jag inte har råd att köpa mig en kavaj
jag ogillar att jag inte har råd med semester
jag ogillar att jag inte har råd att köpa något fint till min bror till hans student
jag ogillar att jag bara går upp hela tiden trots att jag inte äter så särskilt mycket
jag ogillar att människor tror att jag inte klarar att jobba som lärare
jag ogillar att jag tror att de har rätt
jag ogillar att jag har högst två par strumpor utan hål
jag ogillar att det inte går att få någon tvättid
jag ogillar att jag inte har råd med några inredningsprylar
jag ogillar att jag inte har råd med körkort
jag ogillar att det är såhär det kommer se ut, resten av mitt liv

Kommentarer
Postat av: Erica

Mycket av det du skriver stämmer i mitt liv också och jag håller med dig att det ogillas, speciellt i perioder. Men vet du vad jag mer ogillar? Din sista mening! Du har så mycket mer än vad många sett. Så många fina kvallitér, fråga Johan! I mångt om mycket lever vi det liv vi tillåter oss leva även om jag tycker att omvärlden sätter för många käppar i ljulet ibland. Du är en fin människa Malin, glöm inte det!!! Du är värd att se det fina inom dig!

2011-05-30 @ 23:40:11
Postat av: Malin

Tack! Värmande ord :)

Johan är bra på att tala om för mig hur fin jag är. Att jag är guld. HAN är guld, eller snarare diamant. Jag är tacksam över att jag är omgiven av fina människor. Det är bara så himla tråkigt att man ska ha så nedrans ont om pengar.

Kram

2011-05-31 @ 08:31:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0