Insikt

Min bror gav mig verkligen en insikt idag, för någon timme sedan. Det är något otroligt vad negativ jag är. Jag har idag, utan att tänka på det, tydligen dedikerat mitt ogillande av såväl spel som film och böcker. Spel är väl ingen nyhet direkt, jag har alltid tyckt illa om spel, dels för att jag har så svårt för att tänka strategiskt, dels för att jag är en sådan dålig förlorare. Jag älskade böcker över allt annat i många år av mitt liv, film har jag väl haft ett iallafall växelvis passionerat förhållande till.
Men som B då sa : Vad finns kvar ?
Det som finns kvar av underhållning är väl i realiteten facebook, tv och läsa bloggar, men jag ska faktiskt börja odla också!
Jag ska antagligen få börja jobba på en plantskola, en annan trevlig grej som en tjej fixade åt mig är att jag ska få gå i sömnskola!  Jag ska få utbildning i att sova gott. Vilket jag sannerligen behöver, som ni vet.

Idag har jag och Johan umgåtts med min familj hela dagen. Vi har ätit god middag och extremt goda kakor och varit på konstmuseet i Göteborg. Min älskling var väl måttligt road, vilket väl gjorde att jag inte riktigt kunde gå in för det helt och hållet jag heller, men att se Jan Lööfs utställning var roligt och väckte barndomsminnen, att se de gamla samlingarna och klassiska konstverken var också roligt. Tyvärr är kontot tömt så jag kunde inte köpa med mig några kort. Jag ska dock till Göteborg på tisdag igen. Problemet är bara att jag inte vet om jag ska till tingsrätten på tisdag eller inte, jag vet att jag skrev upp mig på 25e men jag minns inte om det var 25e oktober eller 25e november. Som det stod i tidningen härom dagen  (och som också är sant)så är rådhuset allvarets byggnad så att ringa dit och fråga känns inte särskilt lockande... Min plan är att gå dit tidigt på morgonen innan bussen till Göteborg avgår och kolla om jag står uppskriven, frågan är dock om det ens är öppet vid den tiden. Jag ska nämligen vara i Göteborg redan klockan 9... Skolka igen är det inte tal om. Mina gruppmedlemmar skulle nog inte bli glada på mig... Jag har föressten inte skrivit på arbetet på hela veckan, jag var ju typ klar med det, men jag vet att jag måste göra flera ändringar...
Värst vad jag babblar på idag då....

Ha en fin vecka!
kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0