Q

Vad ser ni på tv om ni ser på tv ? Förr brukade jag följa alla möjliga serier och sådant och var helt fast. Det står mig upp i halsen numera, jag gillar inte serier.  Jag har ju då inte kommit igång med ett jobb än, kursen är inte så ofta och jag har inga barn eller djur, så jag har rätt gott om tid att se på tv. Vad ser jag då på ?  Jag ser på "Längtan efter ett barn", "Barn till varje pris","Debatt", "Babel", "Korrespondenterna","Landet Brunsås", "Hübinette", "Skavlan".. och så förstås "Idol" och vad det gäller serier så blir det en del "Simpsons" och "Family Guy" tack vare Johan. Egentligen hatar jag Family Guy, jag tycker att det är så jäkla äckligt och perverst, men jag fastnar ändå, som att ta en andra tequila eller ge någon bättre liknelse. Idag har jag betalat förseningsavgift på ett par böcker jag inte läst ut. Fan vad svårt det är att hitta böcker man gillar, jag lyckas aldrig med det. Någon måste hjälpa mig att hitta böcker, någon som har ett boktips där ute ? Ni är ju alla bokläsare och intelligenta, ni borde kunna hjälpa mig :)
Kanske jag borde sätta mig och läsa om lite dikter av Thomas Tranströmer, jag brukar läsa nobelpristagaren varje år, men klarar sällan att läsa ut hela boken, det brukar vara så jäkla tunga texter. Borde väl jag vara van vid sedan universitetet, men det var lika tungt där, det enda jag slukade var ungdomslitteraturen. Jag kanske borde bli mellanstadielärare. Ska prata på fredag om hur jag ska göra med pengar och allt det där, jag lyckades ju förra gången att spara en hel del pengar så jag kunde läsa lite, men om jag måste läsa minst två år så blir det svårt att spara.
Just det... måste tillägga att jag nästan slutat med Idol, tycker det är så spyfärdigt och fånigt program som ska stöpa alla till likformiga former.. . Men eftersom jag gillar ungdomar så kan jag inte låta bli att sitta och titta lite

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0