Älghälga

Nja vid närmare eftertanke så tycker jag nog inte det är så kul med älghälga längre... Men det kan ju bero på att jag bott annorstädes i tre år och inte varit i Karlstad så mycket. Jag gjorde en comeback förra hösten men det gick inte så bra, jag hade i princip bara två kompisar kvar i stan, plus en massa lösa bekanta som jag helt enkelt kommit ifrån. Vi hade inte så mycket gemensamt längre efter så lång tid ifrån varandra, det fanns inte så mycket glöd kvar som fanns gnistan att tändas. Som det definitivt finns mellan vissa människor och mig, vissa står en så nära att man aldrig kommer komma ifrån varandra. Men det är iofs också möjligt att jag inte har kommit så långt ifrån dem, det bara känns så för att mitt självförtroende är så sjukt lågt efter det jag gått igenom. Jag märkte det när jag var på konserten i lördags, jag vågade inte skrika, hoppa, sjunga med eller någonting, jag är inte samma glada party-Malin längre. Kommer jag att bli det igen, någonsin ? Visst kan det glimta till ibland men då blir jag bara orolig att det kommer balla ur, vilket är fullkomligt idiotiskt, man måste ju slappna av. Nej det blir nog ingen älghälga i år, hade gärna velat vara med i ett veteranlag med en massa gamla goingar, men det är *snyft*snyft*snyft* ingen som har tääääänkt på stackars miiiig. Alla måste ju tänka på mig även om jag inte tänker på dem, så är det ju. Alla måste ju hålla mig jättehögt. Det är ju så det är. I am the one and only Malin Björk. Spexregissören,Klaraborgspoolaren,utbildningsordföranden, FUM-ledamoten, jaktledaren, nollningsfaddern, någon, inte bar den där arbetslösa tjejen som nu sitter och ödslar sin tid på internet och planerar att börja laga köttbullar om någon timme så att min pojkvän har mat när han kommer hem från plugget. Hemmafru är vad jag är, fast utan barn. Imorgon ska jag nog köpa jord och en kruka så jag kan odla skottet från kaktusplattan som Johan tagit. Ikväll ska jag nog se på Idol på tv, snart börjar Bonde söker fru också. Jag har fullt upp!

/ Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0