Teater

Jag har ju då en del sömnproblem. Delvis är de förorsakade av att jag oroar mig över att jag inte ska kunna sova hela tiden. Det blir en självuppfyllande profecia, om man nu kan säga det i det sammanhanget ? Igår kväll när jag låg och skulle försöka somna, försökte jag vända mina tankar till något positivt hela tiden. Nummer ett var naturligtvis tanken på min pojkvän, kärleken till honom är stor och jag får allt tillbaka, han bryr sig om och jag bryr mig om honom, det är vi helt enkelt och det kommer alltid att vara vi. Sedan tänkte jag på min familj, jag har en familj som verkligen älskar mig och bryr sig om mig no matter what, jag får komma till dem med mina nojjor och vojjor och de lyssnar och de bryr sig. Sedan tänkte jag på att jag förmodligen snart kommer få pengar, jag tänkte på att jag förmodligen snart har ett jobb, att jag snart kommer komma ut i samhället, att jag kommer börja på Tåget, och att jag har flera intressanta möten med Vänsterpartiet att se fram emot. Jag tänkte på att jag har jättefina vänner och bekanta.
Det enda som felar i mitt liv är sådant jag skapar själv! Problem som egentligen kanske inte är problem men som jag gör till problem.
Det blir förmodligen ingenting med Tåget, jag har mailat och sagt att om jag inte får någon att leda gruppen tillsammans med så får det vara. Jag tror inte jag pallar att göra det själv. När jag kom hem i lördags efter utbildningsdagen var jag helt jäkla uppstissad och samtidigt modfälld och Johan sa att han tyckte det var tungt att se mig sådan. Han tycker att jag inte ska ta på mig ledaruppdraget. Fast jag behöver saker att göra på min fritid, det har jag alltid haft och jag pallar inte en tillvaro utan någonting att göra. Jag är van sedan innan att ha massor av järn i elden samtidigt. Men det ska vara roliga saker och saker jag mår bra av. Det här med att vara ledare, om jag nu skulle vara det själv, det är nog mycket jobb med det också. Särskilt om man ska sätta upp en pjäs, verkligen ingen dans på rosor, jag har varit med i minst tio olika pjäser så jag vet hur otroligt jobbigt det kan vara. Och att göra det själv, ha ansvaret själv.... Nix, pix, funkar inte.
Efterlyses : Pigg och glad ung person, boende i Boråsområdet, med stort hjärta och stor erfarenhet av ungdomar och av att sätta upp teaterföreställningar. För delat ansvar av teatergrupp på Kulturföreningen Tåget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0