Ryck av att supersakna studentlivet

Hej!
 
Ibland kan jag få ryck och verkligen supersakna studentlivet.
Särskilt såhär års när nollningsperioden börjar närma sig. Efter sommarens slut såg man fram emot nollningen mer och mer, och visst var den helt otroligt rolig för det mesta. Särskilt Byggare Bob-nollningen, satan i gatan vad kul jag hade. Jag skäms inte för det. Folk tycker att man är omogen och att det är så fruktansvärt omoget och töntigt att springa omkring i overall, jag har flera vänner och bekanta som tycker så, men jag hade roligt som student i Karlstad. Jag saknar så mycket av den tiden, jag saknar Carlstadsspexet som var större delen av min fritid 02-05, jag saknar LMT som var det framförallt 05-06 men även en liten del innan och efter, jag saknar nollningarna. Läsk för övrigt var kanske inte så mycket att hänga i granen, jag kände mig ofta jävligt utanför när jag var med i Läsk, men nollningarna var kul.
Jag saknar att studera också, jäkligt mycket, jag känner att jag blir dummare och dummare ju mer jag inte studerar och inte får lov att använda hjärnan...Jag vill läsa klassiker och dikter och pedagogik och barns utveckling och jag vill ha studiegruppsträffar och diskussioner och debatter, och skratta åt lärare.
Jag har åldersnoja. Jag fyllde 30 i somras. Det går utför nu. Vad ska hända med mig nu ? Jag vill ha ett vettigt och roligt jobb, men vad ska det vara för jobb ? Jag har ingen aning. Vet inte hur länge jag ska gräma mig över vad som hände 2008, antagligen lika länge som jag fortfarande lider i sviterna av skiten. Jag försökte ta upp studierna igen men det sket sig, fanns ingen koncentrationsförmåga, jag kan inte studera mer. Men vad ska jag bli, vad ska jag bli, vad ska jag göra med mitt liv ? jag behöver hjälp att komma på vad jag ska göra. Snälla kan ni hjälpa mig med det?

Kommentarer
Postat av: Ester

Tror knappast det är en till på väg, är nog mer illamående pga stress och förändring...

2012-08-24 @ 07:09:06
URL: http://trollensmamma.se
Postat av: Malin

Okej :) Jag bara blev lite nyfiken när du skrev att barnen klappade dig på magen :) Jag kan också få illamåendeattacker ibland, skumt :/ hoppas du mår bättre snart!

2012-08-24 @ 17:19:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0