Händer allt av en anledning?

Ja vad tror ni ? Tror ni saker och ting är förutbestämda och att det finns en mening med allt som sker ?
Jag blir personligen knäpp om jag börjar tänka så.
Jag blir deprimerad och ledsen
För vad skulle det vara för mening med att jag har varit tvungen att vara långtidssjukskriven ?
Jag försöker hitta någon mening i det. Som att jag har blivit djupare, mer insiktsfull, tänker mer och på ett annat sätt, att jag har blivit snällare, mer godhjärtad.
Är det verkligen så då ?
Jag kan komma på när jag tänker på saker jag gjort tidigare i mitt liv att jag har varit en riktig jävla idiot. Ett riktigt jävla okänsligt svin. Jag har varit så fruktansvärt elak. Min mamma brukar säga att det absolut inte kan vara så, att det vore omöjligt för mig att vara något annat än snäll. Så är det dock inte.
Jag tror dock att jag är mest snäll. Till största delen är jag snäll.
Eller vad tycker ni ?

Kommentarer
Postat av: s

Så jäkla lustigt, jag kunde inte sova...som vanligt. Sen började jag tänka på just detta du tar upp -fast om mig. Jag började gå igenom min relation till olika människor jag mött och umgås med under årens gång och hur jag handlat i de relationerna, du vet väldigt ingående,specifika händelser och upplevelser jag haft med dessa. Jag började tänka och tänka och tillslut fick jag säga till mig själv att nej nu räcker det med personer för idag...(jag hann gå igenom 2) för jag insåg att personen jag varit då var inte alltid så god, snarare ett ego. Personen jag var då är inte vem jag är nu, även om jag fortfarande är ett ego så värdesätter jag andra människor på ett annat sätt idag. Personen jag var då vill jag banka en jäkla massa vett i...Sen har ju folk även varit idiotiska emot mig, men det har jag ju redan ältat hundraelva gånger...Nu var det ju mitt agerande mot andra som det handlade om denna gången...och det är ju egentligen i den ändan man ska börja älta, men det är så lättare att de andras misstag än sina egna. Tur att vi växer:)

2012-12-12 @ 02:49:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0