Bekännande

Jag är otroligt dubbel.
Jag är medlem i republikanska föreningen.
jag hatar verkligen att man kan ärva makten och pengarna och jag hatar orättvisor. Att någon ska födas med vetskapen om att den är prinsessa ,och därmed aldrig någonsin kommer behöva oroas över någonting av det vanliga och världsliga... Aldrig över räkningar och karriärval och sådant som vi andra behöver oroa oss över. Det stör mig verkligen. Samtidigt var jag tvungen att gå in och kolla på nätet om dom hade lagt upp någon bild, hur stor ungen blev och blabla... Skiter visserligen i vad ungen får för namn men är samtidigt glad att det blev en flicka. Och jag sitter och BLOGGAR om det. Det är något konstigt med mig helt enkelt. Jag är ju precis likadan när det kommer till radio och melodifestivalen. Jag hatar schlagermusik men sitter där på lördagskvällen och propsar på att sällskapet ska rösta och sätta poäng på skiten, ser fram emot kvällen hela lördagen och bänkar mig. Jag kollar på nobelfesten också, och jag kollade på kungabröloppet. När jag var liten kollade jag på "Kär & Galen" och älskade speciellt momentet när dom visade klänningen. Hade dock en förklaring till det hela redan då : det var så härligt att sitta och myrysa, att sitta och gotta sig till det töntiga i det hela och sitta och fnissa åt spektaklet. Det är samma sak nu, jag älskar att hata kungahuset på något sätt. På något sätt inte för jag tycker hysterin är bara FÖR stor... Bröllopshysterin var ju sanslös, vika så otroligt mycket mediatid till det. Nej, det gillar jag inte.... undrar om hon har hår ?

Kommentarer
Postat av: Essa

Jag tycker mer synd om prinsessan. Visst hon kommer aldrig behöva oroa sig över pengar osv men hon har heller inga fria val. Hon kommer vara påpassad av fotografer, aldrig få vara vanlig. Hennes liv är utstakat. Hellre fattig eller iaf vanlig än med den bördan.

2012-02-24 @ 11:34:38
URL: http://metrobloggen.se/nattugglans
Postat av: Malin

ja fan kungahuset måste stängas. Tycker också det är helt sjukt, EGENTLIGEN.

2012-02-24 @ 13:01:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0