Avundsjuka

Vissa saker kan verkligen göra mig irriterad. Som det här jävla pcot.... Det har bara blivit värre och värre med åren och läkarna skyller på än det ena, än det andra. Jag har gått upp i vikt, jag har stressat, jag har gjort det och det. Hur kommer det sig då att mina vänner stressat och jojjat i vikt som fan men ändå aldrig någonsin haft konstig mens ? Eller som i mitt fall: En icke existerande mens. Den har lagt av helt  nu, min mens. Jag tror att den är knuten till hur jag mår i skallen också. Antagligen är den inte borta för evigt.
Desto viktigare att jag satsar på att gå ner i vikt. Jag har bestämt att jag ska gå ner 10 kg under 2012. Igår hoppade jag över sötsaker. Haha, ni förstår vilken nivå jag ligger på va ?  Fanns en period då jag åt något sött varje jäkla dag. Not good at all. Det första och mest grundläggande jag ska göra är att lägga av med allt överflödigt. Jag ska äta frukost, lunch och kvällsmat men inte hålla på och bre en macka och knapra choklad däremellan i tid och otid. Dessutom ska jag börja träna. Jag har varit iväg på spinning några gånger med C, men sedan blev jag förkyld och har inte kunnat köra mer. Jag har fortfarande virus i kroppen, men på måndag tänker jag köra igång igen på helfart. Ett par tre gånger i veckan borde jag kunna köra utan problem.

Hamnade i en konflikt med min kära inatt. Han har börjat med ovanan att gå och lägga sig 6 på morgonen vilket verkligen inte är bra. Själv går jag och lägger mig typ 23,  Johan lovade att han skulle gå och lägga sig senast 00 men jag vaknade både 00, 01, 02 och slutligen 03 utan att han hade gått och lagt sig. Då brast det för mig. Nu har jag dock bestämt att jag ska skita i hur han sover så  länge det inte stör min egen sömn. Min sömn är ju oerhört viktig för mig, sköter jag bara min sömn så håller jag mig flytande. Dock borde jag sluta med de där jäkla sömnpillerna, men jag vågar inte. Tyder förmodligen på ett beroende, jag tror jag behöver hjälp att tänka om där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0