Framtid

Var i Vänersborg och hälsade på vänner i fredags, som man inte sett på hur länge som helst, men det var trevligt :D Riktigt trevligt. Jag höll mig på banan och fick ingen klump i magen av något eller någonting, nu håller jag tummarna för att det fortsätter såhär bra även nästa helg.  Min bror som är 10 år yngre än mig började lärarprogrammet i höstas, nu har han visserligen hoppat av fick jag nyss reda på men E sa en intressant grej "vem tror du får examen först ?". Förmodligen han.
Det är ju det att alla förväntar sig att man ska ta den där examen, att jag tog ett litet avbrott men ska ta upp det igen. Visserligen, de flesta andra jag känner som hoppat av lärarprogrammet har ju tagit upp det igen (D,E,K m.fl.) andra har gjort det lite senare än vad de egentligen skulle för de tagit sabbatstermin eller varit utomlands eller så (P,K,A m.fl. ) Vad de alla som tagit examen har gemensamt är att de alla är så oerhört lyckliga och att de alla säger att det tagit såååå oerhört lång tid. Som absolut mest har det tagit dem 6 år att bli färdiga. 6 år. Vad fan är det ? Det är ju i n g e n t i n g. Det är 4 år sedan jag abrubt fick avslutata mina studier i Karlstad några ynka månader innan det var meningen att jag skulle ta examen. Jag var då blott 25 år gammal och hade inte gjort annat än att plugga i mitt liv. Vilken t u r att jag inte tog examen då. Den hemska häxan på praktiken som var en stor anledning till att jag inte fixade skiten sa faktiskt en sak som nog tyvärr var sann : "det är bättre att du mår dåligt nu än att du mår dåligt sedan". Hade jag lyckats få ett lärarjobb där på hösten 08 så hade jag nog mått rätt dåligt rätt snabbt.
Jag fixar inte grejen helt enkelt. Jag kommer inte ta något lärarexamen. Så är det.
Men jag har dock en fil.kand. och den kan ingen ta ifrån mig.

Just nu pågår förhandlingar om en ny praktikplats. Jag ska kanske få vara på ett arkiv på högskolan. Press ligger på min pappa att snacka sig till att jag får platsen, alla andra har sagt ja. Någon jäkla förmån ska man väl få för allt slit. Nu har han dock säkert sagt att jag är otroligt duktig på svenska ... vilket jag ju inte är nu längre, men jag får väl försöka iallafall. Jag är åtminstone inte d å l i g på det. Jag kan nog lära mig.
Håller mina tummar för att allt ska gå vägen och för att kroppen och mitt arma helvetes psyke ska palla.

Kommentarer
Postat av: Josef K.

OM du skall ta ut din lärarexamen måste du göra det innan 2015!

2012-01-29 @ 19:41:45
Postat av: Malin

Ok tack...betyder att jag måste börja redan i höst då. Men jag vet inte om jag ska, det kanske blir arkivkunskap istället.

2012-01-31 @ 17:54:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0