Vad lite det är som skiljer...

Kan tänka på det ibland... vad otroligt lite det är som skiljer. Jag var fem nätter ifrån att ta en lärarexamen. Hade jag sovit de där nätterna så hade jag kanske orkat och klarat av den där sabla praktiken. Jag försökte ju en gång till och tog upp lärarstudierna visserligen, men eftersom jag blivit trögare och fått koncentrationssvårigheter så gick det som det gick, plus andra orsaker. Mina forna klasskamrater sitter på fasta tjänster med höga löner och en del bor utomlands och sitter på otroligt schyssta jobb. Och hade det inte varit pga några ynka, små händelser lite här och lite där...Så hade jag också kunnat sitta på ett schysst jobb idag.
Tänker lite på min kompis SJ, hon och hennes fästman bor i schysst bostadsrätt i en av Göteborgs finaste förorter, både har schyssta jobb och ganska höga löner. De åker utomlands minst två gånger om året och håller i flotta fester och det ena med det andra. En gång i tiden satt vi båda på studiebidrag och bodde i varsit litet korridorsrum.  En gång gick vi i samma klass och fick exakt samma resultat på samma tenta. Idag bor jag och min älskade i Borås i en rätt halvdan, sketen lägenhet i ett lite halvdant bostadsområde. Pengarna gör så att vi går runt men inte mer. Vi har knappt råd med kläder och kan absolut inte åka utomlands. Framtiden ser väldigt osäker ut, jag har en ofärdig utbildning och inga referenser. Bara för att jag mått dåligt. Inte klarat av att hantera vardagen på ett bra sätt. Bara av några små, ynka orsaker har det blivit som det har blivit.
Så sjung med nu alla :
det kunde lika gärna varit jag
det kunde lika gärna varit jag
lilla fågel blå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0