MedIcin

...heter det ju ! Jag rättade en som sa att det heter så och påstod att .det stavas Medecin. Dessutom sa jag en annan gång att Röhsska museet stavas Rööhsska och jag blandade ihop "skjuta" med "skuta". Och hur fan stavas reggae ? stavas det reaggie ?
Stavning har tidigare varit det enda område där jag känner mig säker, det enda område jag har tyckt mig behärska fullt ut. Grammatik är jag värdelös på, jag kan inte svara på vad som är verbfras och nominalfras. Ändå sitter jag med en hel utbildning i svenska, med en examen i svenska. Fast jag absolut inte kan det. Å andra sidan kan jag absolut ingenting. Jag kan inte sjunga längre, inte dansa, inte spela teater. Jag kan inte rengöra ett sår eller rulla ihop en sladd, tappa upp en öl eller räkna ihop en kassa. Jag kan inte flytta med ett draglakan, koka en lagom stark kanna kaffe eller läsa en saga med inlevelse.
Allt sådant kunde jag innan. Nu kan jag bara gnälla.

Jag och Johan kommer med största sannolikhet att flytta isär. Vi har båda starka band till vår hemort och vill inte flytta. Är vi fortfarande tillsammans om två år så kommer jag dock att flytta, jag hoppas och tror nämligen att jag har avslutat min terapi då och därmed kan flytta på mig. Min medIcin kanske jag har slutat med då också, det vore på tiden. De sa att jag skulle äta den i 2 år, jag har ätit den i 4. Fast jag har ju haft mina svackor. Det är dock slut med det nu ! Jag har rest mig igen, upp från mitt fall och vidare in i framtiden. Ingenting kan stoppa mig, det är min tur nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0