Leta vänner

Jag vill vara med er och kasta ruttna ägg
från balkongen på ert busiga förkick
Jag vill ha en kompis med flätat skägg,
inget vaxigt backigt slick!

en kompis med skivor som är bra
en sådan kompis vill jag ha!
en kompis som är som jag.

bara det att jag inte är tillräckligt bra för det
inte tillräckligt true för att få vara med

Det räcker inte att jag sitter på en kudde och njuter av det jag hör
Det räcker inte att jag pratar om det som är viktigt, som jag gör

Nej jag måste kunna meddela
jag måste kunna göra
jag måste kunna skillnader
jag måste kunna höra
jag måste vara vågad
jag måste kunna hela
jag måste kunna såga
och gud vad jag måste spela !

Hela jorden är full av grupper
och det spelar ingen roll
om grupperna är gjorda av snobbar
om grupperna är gjorda av troll

Några av oss passar aldrig in
och blir aldrig delen av någon grupp
Känner aldrig acceptansen som sin
Kanske för att ingen bara ställer sig upp :

Snälla lilla Malin, vi föddes ej med guldsked

Snälla lilla Malin,visst får du vara med !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0