Det är som ett jävla skämt!

Psykvården och olika instanser och myndigheter i det här landet är som ett jävla skämt. Jag säger bara det. Ingen ger en någon ordentlig hjälp. Finns en uppsjö personer som jag är rejält förbannad på. Jag vill verkligen, verkligen flytta ifrån den här staden. Bort från frånvarande psykologer som ställer in 7 av 10 träffar (minst). Knepiga skötare som bara pratar om sig själva och sitter av tiden och som man inte betyder ett jävla skit för. Läkare som bara skriver ut en massa mediciner på löpande band som man ska trycka i sig. Fast det inte finns en jäkla medicin som funkar optimalt. Bort från alla jäkla projekt med ihopkopplade personer som inte gör ett jäkla skit, som inte sköter sina jobb, över huvud jäkla taget. Bort från alla knepiga praktikplatser med knepiga människor som inte alls är på samma nivå. Människor som är jättesjuka och sitter och pratar med sig själva högt för sig själva...Tillsammans med människor som mig som faktiskt har hög GAF och hög funktionsnivå. Jo dom har konstaterat att jag har hög GAF och hög funktionsnivå, likförbannat behandlar dom mig som jag vet inte vad.
Det känns som att dom tycker att jag är högfärdig och tar mig själv på för stort allvar. Det känns som att vissa tycker att jag är jättesjuk och andra att jag är jättefrisk. De ger mig värdelösa praktikplatser och trycker i mig starka mediciner för att jag är så sjuk. Sedan får jag inga psykologtider och ingen värdefull samtalstid. För att jag är för frisk för att de ska orka höra på mina patetiska problem ungefär. Sedan får jag världens ynkligaste summa pengar från Försäkringskassan för att jag har pluggat i massa år istället för att jobba och därmed får låg akassa och låga bidrag. Samtidigt har socialen sina regler som gör att de inte ger ut några riktiga summor precis... Man får leva på miniminivå.
Usch jag är så arg så jag vill slå in väggen ibland...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0