Ovanligt många "fuck"

"Fuck" är något jag brukar uttala högt för mig själv varje gång jag kommer att tänka på något som jag börjar skämmas över. Det vill säga olika gånger när jag tycker att jag har gjort bort mig. Jag kommer att tänka på något dumt jag har sagt eller gjort och det går en blixtsnabb signal från mitt skäms-sinne ut i tankeutloppet och jag börjar skämmas som fan.
 
Det kan vara allt från saker jag gjorde när jag var jätteliten till saker jag gjort nyligen. Oftast är det sammankopplat med att jag fått en annan människa att mer eller mindre må dåligt.
 
Just nu mår jag dåligt för att ingen besöker bloggen längre.
Och medvetenheten om vad det beror på.
Besvikelsen hos folk.
Svagheten hos mig
att jag inte upphör att blogga om ett skakigt sinne och en svajig hjärna
Om jobbiga tankar och känslor som inte upphör
 
Att jag är en svag människa, en andra klassens människa
 
Det besvärar mig

Kommentarer
Postat av: Essa

Du är inte als en andra klassens människa eller svag. Du är stark som kämpar på trots motgångar. Kikar in ibland men kanske inte kommenterar jämt. Fortsätt skriv. Du har språket och ibland kanske lite för mycket grubblande. Men bättre att låta det komma ut än att hålla det inom sig.

2013-09-05 @ 20:07:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0