Störda människor

Tänk om människor verkligen kunde FATTA hur mycket dom kan såra en med sina kommentarer
Den där jävla människan på nämndmötet:
"Ja du ska ju inte vara med oss hela året det kan jag ju tydligt se"
Klappade mig på magen.
Därefter
"Det ser jag ju att det är en liten bebis".
 
Jag har PCO och jag går även på en del mediciner som gör att man ökar i vikt. Jag har gått upp tjugo kg på fem år. PCO ger även ökad bukfetma. Jag SER gravid ut, jag har alltid haft en bulle på magen men nu har den ökat, den är dessutom väldigt rund.
 Att jag har PCO innebär att jag har svårt att bli gravid...
Hon sårade mig dubbelt upp. Hon sårade mig både för att jag fick min fetma påpekad och för att jag blev påmind om att jag inte kan det där.
 
Ja jag vet att jag tjatar men det plågar mig. Det plågar mig något så in i bänken. Att jag är fet plågar mig, att jag måste äta mediciner plågar mig, att jag har PCO plågar mig, att jag inte har någon anställning plågar mig och att J inte heller har det och framförallt omgivningens tjat och jävla åsikter.
Varför måste man ha jobb och hus och vara gift och kunna få barn?
Varför är det inte okej att vara särbos, arbetslösa och sjukskrivna och inte kunna få barn?

Kommentarer
Postat av: sofia

Du skulle ha gjort så att den där människan skämdes riktigt. Varför började du inte böla? Allt kommer att lösa sig Malin, allt löser sig. Sök något jobb utomhus under sommaren, det ger frisk luft. Det skulle jag vilja ha under sommarhalvåret. Sommarkolo för barn (?) kramar

Svar: Det verkar stört omöjligt att få jobb på sommarkollo för barn... Har sökt en massa gånger utan att få det. Sedan är det så löjligt lite tjänster ute också... Men jag ska kolla om det finns något kyrkogårdsjobb eller något. Hade varit trevligt med frisk luft helt klart.
uddatjejen.blogg.se

2013-02-22 @ 19:55:21
URL: http://metrobloggen.se/livetsvitaminer/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0