Dubbel

Jag är otroligt dubbel.I hela mig och i allt jag företar mig.

Jag är dubbel inför varje val jag står inför och i varje åsikt och tanke.
Jag är både och, inte antingen eller

Som t.ex... Jag saknar studentlivet i Karlstad. Jag saknar att bo i en korridor, dra på mig en overall, sitta i ett studentkårsfullmäktige, jobba på en kårpub, vara med i ett spex, jag saknar LMT, jag saknar Bunkern. Jag är 31 år och får inte ta mer csn på högskolenivå, och jag vet att det aldrig,aldrig kommer bli samma sak igen. Många andra har gått vidare i sina liv. Gift sig, skaffat ungar och jobb och börjat renovera och måla om hus. De har en trygg krets av vänner, som också är gifta och har barn och hus, de trivs bra på sina jobb, känner att utvecklingen för dem vidare.. Mår gott. Studentlivet, "det var en tid men den tiden är förbi och den kommer inte åter och det gör mig inget". Så tänker de.
Och jag är dubbel. Jag vill inte vara en föredetting, jag vill inte vara äldst och töntigast, jag vill inte vara den som aldrig gick vidare. Överliggaren som tar år efter år på universitet, därför att det var den enda platsen där jag hade en plats. En ny plats gick inte att ta.
Nej jag kommer förmodligen inte att besöka Bunkern mer. Jag har inga närmare vänner kvar i Karlstad och jag vill inte känna mig patetisk.
Det är dags att hitta en ny och trivsam tillvaro.
Och visst finns trivsamma saker i mitt liv. Jag har Johan. Jag har några få men betydligt närmare och kärare vänner än vad jag trots allt hade ett tag. Några vänner är kvar sedan den tiden och de har för alltid en plats i mitt hjärta, för allt de har gjort för mig. Jag har min familj i närheten vilket är en underbar tillgång. Jag har en fin, fräsch och trevlig lägenhet med en stor balkong. Jag har många fritidsintressen, jag har människor som blir glada att se mig. Vad som fattas är ett jobb... Och att jag och Johan bor tillsammans. Jag hoppas innerligen att det kommer ske en dag.
kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0