Ibland känner jag mig som Jonas Gardell

Ibland kan jag verkligen förstå Jonas Gardell och vad han menar, när han sa det där :" Hade jag inte varit artist så hade jag varit på mentalsjukhus". Eller hur han nu uttryckte sig.
 
Jag har alltid känt det som att det enda jag kan jobba med är något inom det estetiska. Ni vet ju hur bra det gick för mig när jag försökte bli lärare. Och allt annat jag försökt. Men allt jag försökt med är andrahandsplaner, jag har egentligen alltid velat bli artist/författare/skådis men alltid fått höra att det är för svårt. Plus att jag också har fått känna på hur svårt det är, hur hög konkurrensen är och så. Jag kan ibland verkligen förbanna min omgivning för vad de sagt... Det hade kunnat gå bra för mig om jag bara vågat satsa.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0