Jag vill öppna mitt hjärta och berätta

Jag vill berätta om allt 
 
om hur en lycka byttes ut som att vända på en hand. 
 
Jag var påväg och jag kände mig starkare än någonsin
 
men min kropp klarade inte att vara lycklig
 
 
Jag heter Malin
  
- sommaren 2006 förlorade jag en av mina bästa vänner som också var en av de första riktiga vänner jag haft
 
- våren 2008 vårdades jag på sluten psykiatrisk avdelning 
 - våren 2010 på exakt samma datum som jag blev inskriven träffade jag Johan, min stora kärlek
- kort därefter hoppade jag för andra gången av mina studier 
- hösten 2010 fick jag ut en fil.kand och jag och Johan flyttade ihop
- sommaren 2011 föll jag in i akut ångesstsyndrom 
- våren 2012 blev Johan svårt sjuk i depression
- den sommaren flyttade han tillbaka till Växjö 
- 2012/2013 var ett evigt omkringkastande på olika praktikplatser. Man levde på 7000 kronor i månaden. hade ständig ångest och ingen förstod. Var trött och ingen förstod . Hade ingen mens på ett år.
Hösten 2013 läste jag massor av böcker och kunde hålla på med teater och att skriva. Jag gick på tio-tolv arbetsintervjuer. Jag satt för första gången bakom en ratt. Jag jobbade på Röda korset och pratade med ensamma människor. jag började bli tvungen att gå till socialen. På våren började jag en kurs. Jag blev erbjuden ett jobb som sedan inte blev av. Jag började städa på ett städföretag. Det var fruktansvärt. Min starka underbara morbror gick bort i cancer alldeles för tidigt.Sommaren 2014 fick jag jobb. Min första lite mer långvariga anställning . Jag är också med i Riksförbundet Balans 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0