Inga barn

Visst, ni andra tjejer, ni normala tjejer med mens, ni är grymt avundsjuka på mig och tycker att jag verkar ha det asgött. Men jag säger bara det...Så lagom asgött sedan när jag ska börja äta en massa hormoner och ägglossningsstimulerande medikament...Som ändå antagligen inte kommer leda någon vart. Har väldigt svårt att tro att jag någonsin kommer bli gravid. Känns jobbigt nu när den ena efter den andra av ens bekanta skaffar familj och barn, känns ensamt och tråkigt att leva ett liv utan barn.... Suck, det här ältar jag ständigt och jämt. Det är som en bandspelare som har hakat upp sig, som bara mal och mal samma visa om igen... inga barn,inga barn,inga barn...
Och jag mår verkligen dåligt av det. Det och jobbet då... att inte få något jobb... Ingen stabilitet i tillvaron...Inget liv.
*Suck*

Kommentarer
Postat av: s

Hur länge har du varit utan mens? Har du pratat med läkaren om detta?

2012-11-24 @ 01:38:46
Postat av: Malin

Sjukt länge. Minst ett år. Jag har varit hos gyn och det enda dom sa var att ville jag ha barn nu så kunde dom ge mig ägglossningsstimulerande mediciner, i annat fall är p-piller det enda dom skriver ut. På ett sätt var mötet positivt, för jag hade tydligen bara lite cystor på ena äggstocken, jag trodde att jag hade massor på båda. Men det är pga det, medicinen, stressen och att jag har gått upp i vikt som mensen har försvunnit. Jag hoppas den kommer tillbaka när jag har gått ner och slutat med medicinerna.

2012-11-25 @ 13:30:37
URL: http://uddatjejen.blogg.se
Postat av: Anna

Men bara för att du inte kan få biologiska barn så betyder det ju inte att du inte kan bli mamma. Det finns ju faktiskt andra tillvägagångssätt.

2012-11-26 @ 16:49:59
URL: http://annarank.blogg.se
Postat av: Malin

Jo man kan ju få äggdonation och lite allt möjligt det är sant :) Men jag känner att åren tickar på... jag blir fasen 31 nästa gång och det kan ju vara en bra grej att ha ett fast jobb innan man kör igång processen...Men,men, den som lever får se :)

2012-11-26 @ 17:52:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0