Tänder, tycka, tillsägelser

Tänder ja...Jag har problem med en tand :(  Antingen har det blivit ett stort hål eller så är det en lagning som har släppt, tycker mest det ser ut som att jag har fått ett stort hål. Sjukt irriterande, antagligen beror det på det att när jag kom hem med mina fem flourflaskor för två månader sedan så upptäckte jag att det var "för frisk andedräkt" och inte "mot karies". Men jag tänkte att det säkert dög lika bra, det stod ju att det var "hög flourhalt". Men eftersom jag nu fått det här jäkla hålet så dög det inte lika bra. Jag hade/har ju inte precis ekonomi att köpa nya flaskor. Pappsen har varit bortrest största delen av den här tiden så jag har inte haft möjlighet att låna några pengar. Men fy fan vad jag längtar efter den dag då jag kan klara mig utan lån från föräldrarna. Det skulle egentligen bara behövas 2000 spänn till så skulle jag klara mig utan några som helst problem. Min förhoppning är att jag ska få lite mera pengar efter nyår, jag har ju gått med i a-kassan och allt. Sedan hoppas jag att dom kan anställa mig på Hemgården...eller någon annanstans, fan vad skönt det hade varit. Jag trivs bra på Hemgården. Jag trivs mycket bättre med att lämna ut nycklar och prata i telefon och chittchatta med folk som kommer förbi, än vad jag trivs med att stå inne på ett arkiv och sortera tentor. Det var faktiskt ett sjukt tråkigt jobb kan jag se såhär i efterhand. Det är nästan som att det var ännu tråkigare än Speed. På Speed fanns det iallafall trevliga människor och man hade mycket fikaraster.
Fick dock tillsägelse på jobbet idag :(  Usch vad jag avskyr att få tillsägelser. Varför kan jag inte få glida omkring bara och låta allting bara flyta med ? Jag vill vara den som styr och ställer och lämnar ut tillsägelser till folk, eftersom jag vill vara den som kan jobbet bäst.
Vad har jag trivts bäst med egentligen ? Jag har ju gjort hyfsat mycket olika saker nu. Jag får nog nästan säga att det jag trivts bäst med är det jag gör just nu. Förutom vissa stunder som lärare, vissa stunder kan det verkligen vara jättetrevligt att jobba som lärare, men det är för mycket  jobbigt som väger över, för mycket att göra. 
Håller verkligen alla tummar och tår för att jag får stanna på Hemgården åtminstone ett år.

Kommentarer
Postat av: Josef

Vad var det du fick tillsägelse om då?! Var det något du kunde ändra?

2012-11-28 @ 09:25:50
Postat av: Malin

Jag jobbar på att förändra det... Det är det att jag ibland blir helt ställd av frågor jag får av kunder, både i telefon och live och säger "jag har ingen aning". Det tycker dom inte är bra. Men det kommer en hel del frågor som jag inte kan svara på, och det är ingen som har lärt mig vad jag ska svara heller, så det är inte bara mitt fel.

2012-11-28 @ 16:25:20
URL: http://uddatjejen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0